„Menüüde koostamisel arvestame oma maitsekogemustega laiast maailmast, tervislikkusest ja tasakaalustatud toitumisest, Raini lembusest Prantsuse köögi vastu ja Allani Itaalia köögi armastusest.“ on kirjas selle toidukoha kodulehel, mida kaunistavad veetlevad pildid hõrkudest roogadest.
Sõpruse Bistroo on selle koha nimi ning
aasta jooksul, mil ma seal einestanud olen pole ma ennast kunagi väärtusliku
kliendina tundnud. Kahjuks olen ma aga paganama
mugav– milleks raisata aega autosõidule, kui saan süüa töökoha lähedal. Asukoht
oli siiani ainukeseks võitvaks kriteeriumiks, kuid nüüd ei ajenda mind enam
miski sinna majja oma jalga tõstma.
Töökohas paljud räägivad, kuidas nad pole
juba kuid kõrvalmajas söömas käinud ning kui korrakski mõelda, siis põhjus on
ülimalt selge. Kodulehel üritatakse luua
gurmeelikku kuvandit, kuid tegelikkuses on kodused toidud mitmeid kordi paremad
kui seal pakutu. Lisaks puudub ettevõttel arusaam, kuidas oma kliente hoida
ning nendega professionaalselt käituda.
Ja kõigele lisaks tänapäeva turunduse
suundadest teadlikku inimest neil ilmselt ei tööta, sest muidu poleks järgnev
lugu kunagi aset leidnud.
Stoori
Pingsa tööpäeva kiireks lõunapalaks valisin
pasta koos salatiga ja asusin nobedalt sööma. Ei läinud kaua, kui
ükshetk kostus mu hammaste alt tugev krigin
ja ebamugavustunne. Poolnäritud pastat välja sülitades sain aru, et tegemist oli
„kivi“-laadse tükiga minu toidu sees. Kuna selline intsident juhtus minuga seal
majas juba teist korda (eelmisel korral leidsin kahtlase kõva tüki salati
seest), siis tundsin, et pean seekord teavitama ka klienditeenindajaid. Nii ma
läksingi, väljasülitatud tükk peos, kassasse ja andsin toimunust teada. Samal
ajal juhtus minust mööda kõndima ka üks teine teenindaja, kes suvaliselt
lausus: “See on ju tatar!“. Mul kukkus lõug
sealsamas imestusest maani. Ma ju sõin
pastat !? Muidugi minu ees vabandati ning ma
oleksin asja sinnapaika jätnud, kuid nad tahtsid ikka õli tulle valada. Kostus
siis väide, et ega nemad ei näe ka toidu sisse ! Ühesõnaga, klienditeenindaja
tegi otsuse, et Sõpruse Bistroo ei võta vastutust oma pakutava toidu kvaliteedi
eest.
Lauda tagasi naastes avastasin, et „kivi“
hammustades olin kaotanud ka killu enda
hambast. Sain aru, et tööl olevate klienditeenindajatega pole mul mõtet enam
rääkida ning lahkusin. Tööjuurde naastes otsustasin saata viisaka
tähelepanuavalduse vähe kõrgemal positsioneerivale inimesele. Kirjeldasin
juhtunut ning küsisin otse, kas nemad hüvitavad minu hambaarsti kulu. Rutakalt mainisin, et ilmselt mu hambaarsti
arve tuleb ~60 EUR kanti. Kust selle
summa võtsin? Ma olen viimasel ajal mitmel korral hambaarsti juures käinud ja
valdavenamus arveid on just sinna kanti läinud. Tegin täiesti tavalise
maamehemõistusliku järelduse, et ju siis see kild mulle ka niipalju maksma läheb.
Minu ootused olid, et Sõpruse Bistroo:
- vabandab siiralt juhtunu pärast
- uurib taustal kiirelt järgi, mida juhtunu endaga kaasa tõi ja leiab paar lahendust, mida kliendile koheselt välja pakkuda
Tegelik vastus Sõpruse Bistroolt sisaldas:
- tagasihoidlikku vabandust (loeb, et see kattub minu ootusega)
- teavet, kes on nende tatra ja pasta tarnijad ning et vastusega võib minna paar nädalat
- teavet, et enne midagi ei otsustata, kui tarnijatelt on vastus käes
Nagu näha, siis saabunud vastus ja minu
ootused suures osas ei ühtinud. Mind kui kliendina huvitas, kas ettevõte võtab
vastutuse ja kas nad üritavad teha kõike, et oma viga parandada ning kliendi
heaolu kaitsta. Kahjuks aga otsustasid
nad lükata palli kellegi kolmanda väravasse.
Peale kahte nädalat ootamist saatsin uuesti
emaili, kus tõin välja, et olen nüüd „paar“ (paar = kaks) nädalat oodanud ning
olen ka vahepeal hambaarsti juures ära käinud. Lisaks küsisin väga otse – kuhu
saadan hambaarsti arve ja ülekandeks
vajalikud pangarekvisiidid.
Ohh seda vastust siis. Ma oleks nagu
marutõbist rebast oksaga torkinud.
Esmalt anti mulle mõista, et nad on
korralikult kodutööd teinud ning oma ekspertidelt välja uurinud kõikvõimaliku
informatsiooni hammaste murdumise kohta.
Edasi kirjutati into my face, et terved hambad ei murdu
niisama katki ja kindlasti ei maksa hamba parandamine 60 EUR. Nende hinnatud
eksperdi arvates saab see summa olla 20-30 EUR vahel.
Ilmselgelt maksis minu kiirelt tehtus
järeldus summa kohta kurjalt kätte. Veel enam, et emaili toon jättis mulle
mulje, et minust arvatakse kui viimasest hambutust kerjusest, kes käib suvalistes söögikohtades
omale hambaarsti ravi nuiamas, kirjutati mulle, kuidas ma pean ootama järgmise
nädalani kuniks nende ekspert on tööl tagasi ning ma saan rõõmsalt nende
hambaarsti juurde ülevaatusele minna.
Söö veel meie juures
Hüvitamiseks pakuti välja bartertehing:
arve summa piires Sõpruse Bistroos söögi või joogi tarbimine. Irooniline?
Sõpruse Bistroo turundus ja ämbrid
Olles värskelt kvaliteetse ja kliendile
suunatud turunduse põhialustega kokku puutunud võin öelda, et Sõpruse Bistroo
kolistas mööda ämbreid nii, et vähe pole.
Vastutus.
Vastutus. Vastutus.
Mina kui klient usaldasin Sõpruse Bistrood
kui teenusepakkujat. Ma ostsin nende käest süüa ja eeldasin, et see vastab
vähemalt sanitaarmiinimumile.
Muidugi nad võivad süüdistada kõiki teisi ja ise mitte vastutust
võtta, aga kahjuks kaotajaks jääb ikka ettevõte. Mida vähem vastutust võetakse,
seda halvema kogemuse saan mina kliendina ning seda rohkem ma tahan seda
kogemust kõigi võimalike tuttavatega jagada.
Turunduses räägitakse, et tegelikkuses
müügi ja turundusega tegeleb iga inimene, kes seal ettevõttes töötab st nii
müüja, koristaja kui omanik. Loogiline ahel: kui pea ei tea kuidas klientide
muresid proaktiivselt lahendada, siis ei saa ka seda alluvatelt oodata.
Huvitav, kumba järgnevatest lahendustest nad ise kliendina sooviksid kogeda?
Aga kumb oleks ärile kasulikum olnud?
Võit ja õppetund
Lisaks vastutuse võtmata jätmisele unustati pisidetail, et
negatiivne emotsioon tekitab 10 korda rohkem kõlapinda. Otsustasin mitte
minna Tarbijakaitseametisse - 30 EUR-i, mis ma kaotasin, ei muuda minu
elukvaliteeti küll kuidagi halvemaks, kuid ma olen veendunud, et see 30 EUR-i
Sõpruse Bistroole oleks küll odavam olnud kui see artikkel.
Palun, kõik inimesed, kes te töötate kusagil ettevõttes, mõelge, kuidas Teie oma klientidega käitute ja kas oleks põhjust, et mõni Teie klient sarnase
elamuse kohta kirjutaks?
Ja see kõige magusam osa.
Mina võitsin. Mina võitsin kogemuse ja arusaama, kuidas mina kunagi enda
klientidega käituda ei taha.
Vastava postituse kohta on kirjutatud ka delfis: http://majandus.delfi.ee/news/tarbija/klient-murdis-tippkoka-bistroos-hamba.d?id=65508236
ReplyDelete